Fokuserar på helt fel saker...

Allvarligt blir så less... Mordet i Västerås Ikea har bara läst att man har reagerat rassistiskt på händelsen. Och jag känner visst det var fel av medierna att förklara dom häktade med det första som asylsökanden... Men jag menar om vi ser bort från det har det varit massor disskusioner runt hur rassistiskt vårat samhälle är istället för att fokusera på det som faktist hände, någon dog faktiskt och enligt mig så tycker jag att det hänt mycket i sverige på sistånde..
Varför inte fokusera på att kämpa mot våld? Tycker att det ändå är det vi borde fokusera på när ett mord har skett inte att medierna var dumma och skrev asylsökande. Jag menar kom igen ska vi verkligen bara glömma att våld är ett stort problem? Jag skriver inte detta för att jag är rasistisk på något sett utan mer för att jag är så less på att vi hela tiden fokuserar på fel saker!!
 
 
Hoppas att någon ser vad jag försöker förmedla och håller med.
 
 
Tankar | |
#1 - - Robex Lundgren:

fin blogg

Svar: Kul att du tycker det!
Saga Pettersson

Upp