Ångest

Idag så hade vi programdag,vilket betyder att alla årskurser från musik har en dag tillsammans och t.ex. leker och umgås. Detta finner jag kul,till en viss punkt... När vi alla står i en ring sägär dom att vi ska gå in i mitten framför alla och säga vårat namn osv. Och detta ger mig sådan sjuk ångest! Blir nervös och letar konstant efter vägar för att slippa. Men när jag gjort det och det gått bra så lugnar ned mig,till nästa gång..
 
 
 
Alla lekar och gånger då vi måste vara "sociala" skrämmer mig och jag får presentationsångest.  Men jag tar mig i kragen och gör det ändå!
Jag mår mycket bättre efter och kan ge mig själv en klapp på axeln!
 
 
 
Så det är mitt tips till dig som har en liknande situation, GÖR DET ÄNDÅ! Vi kan inte vara perfekta hela tiden och vara bra på allt och det måste vi acceptera. 
Och det är otroligt nyttigt att göra något obekvämt för tillslut så klarar vi det felfritt! Och nu kanske du tänker " Jag försöker hela tiden men det blir inget bättre"
 
Men tro mig det blir det. Det kanske tar en gång eller hundra men någon gång kommer du fram!
 
 
 
 
 Vi måste fortsätta vara starka!
 
 
Bildkällor: WeHeartIt
 
Jag, Tankar | |
#1 - - Anonym:

Du äger!!!!

Svar: Tack det värmer! Kram S
Saga Pettersson

Upp